blogrostami blogrostami .

blogrostami

قیمت مرغ تا پایان سال تغییر نمی‌کند/ بازار گوشت به ثبات می‌رسد

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: بازارگوشت قرمز درگیر دلالی و واسطه گری شده بود که با واردات گوشت گرم بازار به ثبات رسیده است و این ثبات ادامه دار خواهد بود و قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد.

حسین دماوندی نژاد در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ تا پایان سال تغییری نخواهد داشت، گفت:ذخایر بسیار خوبی در شرکت پشتیبانی امور دام داریم و برنامه‌های تولیدی که به تولیدکنندگان ارائه شده از شاخص‌های تولید، جوجه‌های ریخته شده تا خروجی‌ها مشخص می‌کند که تولید به میزان کافی خواهد بود.

مقالات بیشتر:بهترین وکیل ملکی غرب تهران

به گزارش ایسنا، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی اضافه کرد: برای بهمن، اسفند و همچنین برای ماه رمضان ذخایر بسیار خوبی در گوشت مرغ خواهیم داشت.

وی به وضعیت بازار گوشت قرمز اشاره کرد و گفت: بازارگوشت قرمز درگیر دلالی و واسطه گری شده بود که با واردات گوشت گرم بازار به ثبات رسیده است و این ثبات ادامه دار خواهد بود و قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد.

مقالات دیگر:ایمپلنت دندان فوری


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۳:۲۹ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

مراقب تبلیغات دروغین ثبت نام و فروش خودرو در فضای مجازی باشید

هشدار رئیس پلیس فتا پایتخت در خصوص تبلیغات دروغین ثبت نام و فروش خودرو در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت درخصوص تبلیغات جعلی فروش خودرو در فضای مجازی و سواستفاده های مجرمانه شیادان اینترنتی همزمان با شروع طرح پیش فروش محصولات برخی از شرکت های خودروساز هشدار داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر به متقاضیان خرید خودرو در خصوص تبلیغات دروغینی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، هشدار داد.

مقالات بیشتر:وکیل ملک مشاعی

این مقام انتظامی با اشاره به درخواست وجه نقد و تضمین ثبت نام اینترنتی توسط کلاهبرداران در فضای مجازی ادامه داد: ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک برای ثبت نام خودرو صرفا جهت هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی است و ثبت نام اینترنتی خودرو صرفا از طریق رسانه های معتبر و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش خودرو از طریق پایگاه رسمی اینترنتی شرکت های خودروساز انجام خواهد شد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه برخی از مردم برای ثبت نام خودرو مبالغ هنگفتی به حساب افراد ناشناس واریز می کنند افزود: ثبت نام و واریز وجه خودرو باید به نام شرکت خودرو ساز صورت پذیرد و هموطنان می بایست از واریز وجه به هر گونه حساب دیگر پرهیز کنند.

وی با اشاره به فرصت طلبی کلاهبرداران اینترنتی در زمان ثبت نام خودرو ادامه داد: برخی آگهی‌های فروش با قیمت‌های اغواکننده و دروغین و یا زمان تحویل فوری چند روزه، کلاهبرداری بوده و قصد فریب شهروندان را دارد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: ساده‌ترین و مؤثرترین راه برای مقابله با اقدامات مجرمانه مجرمین سایبری، افزایش سطح آگاهی است،از شهروندان توقع داریم توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاه‌برداران و سودجویان باشند و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  به صورت آنلاین با کارشناسان ما درمیان بگذارند.

مقالات دیگر:دفترازدواج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۷:۳۷ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

روابط اقتصادی تهران و مسکو به شکل مستمر در حال تقویت و ارتقا است/

والودین: مواضع دکتر رئیسی درباره تقویت روابط همسایگی، تسهیل کننده گسترش همکاری‌های مسکو-تهران است

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اجرای کامل توافقات با روسیه را دنبال می‌کند، افزود: ظرفیت‌های دو طرف می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و بهره‌گیری از آنها علاوه بر تامین منافع دو کشور، می‌تواند منافع منطقه‌ای نیز ایجاد کند.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار «ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدارسیون روسیه، با بیان اینکه روابط اقتصادی تهران و مسکو به شکل مستمر در حال تقویت و ارتقا است، گفت: دو کشور در حوزه‌های مختلف تجاری، انرژی، ترانزیت و حمل و نقل ظرفیت‌های متنوع و متعددی دارند که می‌تواند در زمینه گسترش همکاری‌ها فعال شود.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری تهران

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اجرای کامل توافقات با روسیه را دنبال می‌کند، افزود: ظرفیت‌های دو طرف می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و بهره‌گیری از آنها علاوه بر تامین منافع دو کشور، می‌تواند منافع منطقه‌ای نیز ایجاد کند.

«ویاچسلاو والودین» رئیس دومای دولتی مجلس فدرال فدارسیون روسیه نیز در این دیدار مواضع آیت‌الله رئیسی درباره تقویت روابط منطقه‌ای و همسایگی را تسهیل کننده گسترش همکاری‌های دو کشور دانست و گفت: فدراسیون روسیه نیز همین رویکرد و نظر را درباره ارتقای سطح تعاملات با جمهوری اسلامی ایران دارد و دستور کار ما بر اساس اراده سران دو کشور تلاش برای توسعه مستمر همکاری‌ها است.

مقالات دیگر: قیمت ایمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۱:۱۹ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

مازوت‌سوزی در ۱۴ نیروگاه کشور

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: منابع ثابت و سوخت‌های مصرفی نیز از دیگر منابع آلودگی هوا هستند. طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در ۱۴ نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم.

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در ۱۴ نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم، گفت: در سال ۱۴۰۰ شهر اردبیل دارای بیشترین تعداد روزهای هوای پاک بوده است.

عباس شاهسونی درباره وضعیت آلودگی هوا در کشور اظهار کرد: طبق برآورد انجام شده در سال گذشته در کشور به طور میانگین در 16.7 درصد از روزهای سال، شاخص کیفیت هوا در محدوده خوب و یا هوای پاک قرار داشته، 63 درصد روزها در محدوده هوای قابل قبول، 16.5 درصد در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، 3.4 درصد در محدوده هوای ناسالم برای همه گروه‌ها، 0.42 درصد در محدوده هوای خیلی ناسالم و 0.41 درصد روزها در محدوده هوای خطرناک بوده است.

مقالات بیشتر:دفتروکالت در پونک

وی ادامه داد: در سال 1400 نسبت به سال 1399، روزهای دارای هوای پاک در کشور 5 درصد کاهش یافته است؛ به طوری که در سال 99 در 21 درصد از روزهای سال، شاخص کیفیت هوا در محدوده هوای پاک قرار داشته است.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: در سال 1400، شهر اردبیل دارای بیشترین تعداد روزهای هوای پاک بوده و تعداد روزهای پاک در شهرهای تهران، مشهد، اهواز، اصفهان و کرج در طول سال گذشته کمتر از 10 روز بوده است.

شاهسونی اضافه کرد: منابع ثابت و سوخت‌های مصرفی نیز از دیگر منابع آلودگی هوا هستند. طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست کشور در زمان حاضر در 14 نیروگاه کشور مازوت‌سوزی داریم. در نیروگاه‌هایی که فاصله زیادی با محل سکونت انسان دارند مازوت‌سوزی تاثیر کمتری بر آلودگی هوای شهر می‌گذارد اما در شهرهایی مانند اصفهان و اراک که نیروگاه‌ها به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک‌ترند، مازوت‌سوزی روی غلظت ذرات معلق و دی‌اکسید گوگرد تاثیر دارد و می‌تواند باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها شود.

مقالات دیگر:تشریفات مجالس شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۰:۰۱ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

قیمت تمام شده دناپلاس برای خریداران در بورس کالا / خریداران چقدر سود کردند؟

گروه صنعتی ایران خودرو تعداد عرضه خودرو دناپلاس برای روز آینده در بورس کالا را به ۱۰ هزار دستگاه افزایش داده است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، دنا پلاس در معاملات امروز بورس ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد و قیمت تمام شده این محصول برای خریداران حدود ۴۴۰ میلیون تومان است که ۱۶۰ میلیون تومان سود عاید آن‌ها می‌کند.

مقالات بیشتر:وکیل غرب تهران

امروز ۱۰ هزار دستگاه خودروی دنا پلاس دستی سفید با قیمت ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طرف ایران خودرو عرضه شد که ۱۶ هزار و ۹۷۶ تقاضا برای آن در سیستم به ثبت رسید.

در نتیجه رقابت خریداران قیمت میانگین با حدود ۱۰۱ درصد رشد نسبت به قیمت پایه، به ۳۸۰ میلیون و ۸۰۹ هزار تومان رسید. با احتساب سایر هزینه ها قیمت تمام شده این محصول برای خریداران در بورس کالا حدود ۴۴۰ میلیون تومان است.

قیمت این خودرو در بازار آزاد بالاتر از ۶۰۰ میلیون تومان است و خریداران دنا پلاس دستی در بورس کالا حداقل ۱۶۰ میلیون تومان از این خرید سود کردند.

مقالات دیگر:ظروف کرایه شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۷:۳۸ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

کاهش شدید قیمت طلا و سکه در بازار + قیمت روز طلا و سکه چند؟

با توجه به افزایش قیمت طلای جهانی و میل شدید انواع سکه به افزایش قیمت، اما با کاهش قیمت دلار قیمت طلا در مسیری کاهشی در پیش گرفته است.

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت سکه امامی امروز ۱۹ دی ۱۴۰۱ نسبت به روزهای گذشته در مسیری افزایشی قرار گرفته است. این در حالی است که قیمت طلا (۱۸عیار) نسبت به روز گذشته کاهشی بوده و وارد کانال قبلی شده است.

در لحظه تنظیم این گزارش قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۸۷۳ هزار تومان است.

سکه و طلا19

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، اکنون ۲۱ میلیون و ۷۴۷ هزار تومان است و نسبت به قیمت بازگشایی بازار، مسیری افزایشی را طی کرده، سکه روز گذشته در کانال ۲۰ میلیون تومانی قرار داشته است.

حباب این نوع سکه در این لحظه سه میلیون و ۴۳۹ هزار تومان است و قیمت روز گذشته این فلز ارزشمند ۲۱ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان بوده است.

مقالات بیشتر:دفتر عقد

قیمت سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی نیز اکنون در لحظه تنظیم این گزارش به ۲۰ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان قیمت دارد. حباب این نوع فلز ارزشمند دو میلیون و ۲۸۴ هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به قیمت قبلی آن افزایش داشته است.

آخرین نرخ روز گذشته سکه بهار آزادی، ۲۰ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان ثبت شده است. این نوع سکه همسو با سکه امامی روندی افزایشی را طی کرده است.

قیمت نیم‌ سکه

قیمت نیم ‎‌سکه در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و نسبت به نرخ روز گذشته روندی افزایشی را تجربه کرده است. حباب این سکه سه میلیون و ۱۹۶ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه اکنون هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده و از روز گذشته به این سو مسیری افزایشی را طی کرده است. حباب این نوع سکه نیز چهار میلیون و ۱۹۶ هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی نیز چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. حباب این سکه نیز دو میلیون و ۱۸۱ هزار تومان است و نسبت به روز گذشته روندی افزایشی را پیموده است.

در اقتصاد ایران بازار دلار تاثیر مستقیمی بر قیمت سکه دارد. امروز با کاهش نسبی قیمت دلار مسیر طلا کاهشی شده و سکه با افزایش روبه‌رو است.

 

این اتفاق را می‌توان ناشی از وجود متقاضی در بازار سکه دانست. وجود موقعیت‌های مشابه قبلی ثابت کرده است هر زمان که نااطمینانی در بازار دلار و به طور کلی جامعه افزایش پیدا می‌کند خریداران سکه افزایش پیدا می‌کنند.

مقالات بیشتر:وکیل سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۷:۴۴ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

عاملان تیراندازی در ارسنجان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان از شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در ااین شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سرهنگ محمدعلی فرهادی، فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان در گفتگو با خبرنگاران با تایید خبر شناسایی عاملان تیراندازی در این شهرستان از دستگیری دو نفر در همین خصوص خبر داد.

مقالات بیشتر:وکیل پایه یک دادگستری تهران

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان ابتدا بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر زخمی شدن یک نفر بر اثر تیراندازی غیرمجاز در یکی از مناطق این شهرستان، شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ محمدعلی فرهادی افزود: ماموران این شهرستان با کار اطلاعاتی و فنی، 2 نفر از عاملان این تیراندازی را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ فرهادی در پایان گفت: پلیس حافظ امنیت مردم بوده و هرگونه اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی پلیس روبرو خواهد شد و انتظار ما نیز از مردم در جهت برخورد با این گونه موضوعات این است که خونسردی خود را حفظ کرده و از طریق مراجع قانونی اقدام نمایند.

مقالات دیگر:فینگرفود غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۹:۴۱ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

سیدحسن نصرالله پیام داد

ایسنا/ دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی به دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی گفت: ارتباط وی با حزب‌الله به لحاظ عاطفی چنان عمیق بود که در مواضع تأییدآمیز و بیاناتش درباره حزب‌الله منعکس می‌شد.

«دومین سالگرد رحلت علامه بزرگ حضرت آیت‌الله شیخ‌ محمدتقی مصباح یزدی «رضوان الله تعالی علیه» از راه فرا می‌رسد؛ اما احساس فقدان او سنگین است و جای خالی او چنان خالی است که هیچگونه پر نمی‌شود. نه دریای دانش او شبیهی دارد و نه بصیرت عظیمش نظیری. او زندگی‌اش را بر وفق خواست و اراده الاهی تدبیر کرده و از این رو وجودش را صرف مسیر خداوند کرده بود؛ سخن خدا را ترویج می‌کرد و ترنم نامش را بر زبان جاری می‌ساخت و به سوی او رهنمون می‌کرد. و از آن جا که خداوند برای هرکس که بخواهد چند برابر می‌کند آن جایگاه عظیم را به وی بخشید؛ چه، اینکه او یک شخصیت نادر و استثنائی دنیای در جهان اسلام بود.

مقالات بیشتر:وکیل اموال ورثه ای

حوزه‌های علمیه و محافل علمی او را به عنوان فقیهی سترگ و فیلسوفی درخشان و نوآور می‌شناسند که در ساحت اندیشه‌ورزی، برای مراکز علم و معرفت و فرهیختگان جویای حقیقتْ یک انقلابی علمی و محصول فرهنگی سازنده‌ای را ارائه کرد و در مباحث متنوع فکری معاصر با اندیشه‌ای فراگیر و مواضعی روشن برای در دفاع از اسلام و انقلاب پیشگام بود و برای مسائل گوناگون، پاسخ‌های مناسب تدارک کرد که جویندگان حقیقت را با آب گوارای فکر ژرف و بیان صحیح خود سیراب ساخت و نادر است که امت بتواند در ساحت نظریه‌پردازی در حوزه مفاهیم و اندیشه‌های اسلامی دوباره شخصیتی در قامت دانش و اندیشه بلند او تقدیم کند.

خداوند متعال بر برادران ما در حزب‌الله، از فرماندهان و عالمان و اعضای کادر و مجاهدان، این نعمت بزرگ را عطاء کرد که از فیض وجود او بهره‌مند شوند و به محضرش شرفیاب گردند تا از روح آرام او الهام گیرند و از جان پرجذبه‌اش سیراب شوند؛ چه اینکه برادران ما در طول دهه‌های گذشته و در ایام حضور متعدد در جمهوری اسلامی همیشه جهت برای رسیدن به محضر ایشان و بهره‌مندی از شهد دانش و عنایت و سلوک او مشتاق و مصر بودند.

ایشان بحق در همه آنچه به مسائل فکری و اعتقادی و اخلاقی مرتبط بود پناه و قبله و مقصد بود و از سر شفقت در لبنان به ملاقات ما تشریف آورده و با عالمان و مجاهدان و خانواده‌های ما ملاقات کرد؛ به نقطه‌های مرزی سرکشی کرد و با نیروهای مقاومت همنشین گشت و افتخار ما این است که همواره مشمول دعای او در نمازها و خلوت‌هایش بودیم و نیز مورد قدرشناسی و احترام ایشان. او بی‌شک مردی الاهی بود که مأموریتش تثبیت و تعمیق و اصالت‌بخشی به ایمان بود و مدام بر ایمان، ایمان و یقین و تسلیم می‌افزود.

ارتباط ایشان با حزب‌الله به لحاظ عاطفی چنان عمیق بود که در مواضع تأییدآمیز و بیانات بلند ایشان درباره حزب‌الله منعکس می‌شد به‌گونه‌ای که معتقد بود که اخلاص و ارتباط عمیق حزب‌الله با ولیّ فقیه موجب این مواضع می‌گشت و به همین جهت نهایت پشتیبانی و نصرت یاری را در حق مقاومت مبذول داشت. اندیشه ژرف و آگاهی گسترده و بینش و معرفت ایشان به اسلام، موجب رابطه عمیق ایشان با ولایت شد و بدین جهت دژی استوار در خط مقدم دفاع از ولایت فقیه و رهبری امام خمینی (قدس سره) و امام خامنه‌ای (دام ظله) بود و ثابت‌قدم و تأثیرگذار بر خط ولایت ماند و نیروهای متخصصی تربیت کرد که در راستای گسترش این اندیشه که همان خط فکری نبوت و امتداد آن است مشارکت کنند. بنابراین تمام تلاش و حرکت او در مسیر گستراندن ریشه‌های این مسیر مبارک بود.

 

او به این حقیقت دست یافته بود که تمسک به مسیر راه ولایت و ارتباط با او و اطاعت از او مایه بقای امت و تأمین کننده محور وحدت و منابع قوت و راه پیروزی امت است؛ بلکه حتی اطاعت از ولی فقیه شرط رسیدن به رضوان الاهی است. امروز بیش‌ از پیش نیازمند بهره‌گیری کامل از میراث عظیم آن سفرکرده عظیم الشان در فکر و رفتار و پایداری و زهد و اخلاص هستیم و حقیقتاً درگذشت ایشان خسارتی بزرگ برای امت و برای اندیشه دینی و انسانی و نیز برای انقلاب اسلامی ایران و حوزه‌های علمیه است و بی‌شک در حزب‌الله، اندیشه‌ای نورانی و پرجاذبه و دوستی گران‌سنگ و دستی حمایتگر و دعایی از سر صدق و صفا را از دست دادیم.

با خداوند متعال پیمان می‌بندیم که بر همان خواست ایشان که بر وفق آن می‌کوشید و دیگران را دعوت می‌کرد حرکت کنیم: یعنی اخلاص الاهی، پایداری در پیمودن این راه و ثبات قدم در مسیر ولایت.»

مقالات دیگر:خدمات مجالس ختم تهران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۰:۴۱ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

قیمت دلار به سقف خورد/ چند پیش‌بینی عجیب از قیمت ارز در بازار؛ خریداران نقره‌داغ می‌شوند؟

در حالی که رییس کل بانک مرکزی می‌گوید قیمت‌ها در بازار غیر رسمی واقعی است، اما بازار همچنان در حال سقف‌شکنی قیمتی است.

مریم فکری: گزارش‌ها از بازار ارز، از برخورد قیمت دلار با سقف ۴۱ هزار تومان حکایت دارد؛ آن هم در روزی که هم رییس‌کل بانک مرکزی و هم وزیر اقتصاد برای پاسخ به التهاب بازار ارز، به مجلس رفته بودند و در مقابل انتقاد تند نمایندگان از افزایش قیمت دلار، وعده کاهش قیمت‌ها را دادند.

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در مجلس وعده داد که در عرض یک ماه بازار ارز از سوی بانک مرکزی ساماندهی شود.

او گفت: امیدواریم با همدلی بین سه قوه از بی ثباتی موقت بگذریم؛ ضمن اینکه بنده ۲۱ شهریور امسال در نامه‌ای به رییس مجلس خواسته بودم که یک ابزار کنترلی برای کنترل تقاضاهای دلالی، سفته‌بازی و سوداگری بازار ارز ایجاد شود. همچنین با تصویب طرح مالیات بر سوداگری و عایدی سرمایه به دوران سوداگری و سفته‌بازی در بازار ارز خاتمه می‌دهد که ۱۰۰ درصد آماده اجرای آن هستیم.

مقالات بیشتر:وکیل کلاهبرداری در تهران

علی صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی هم در جلسه علنی صبح دیروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی پیرامون ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت عنوان کرد: نرخ ارز متاثر از بازار غیررسمی است که سطح و حجم این بازار نسبت به بازار رسمی بسیار کوچک‌تر است. برای این‌که بازار ارز کشور را مدیریت کنیم، برنامه‌های متعددی در سطح دولت در حال دنبال شدن است. آنچه که به بانک مرکزی باز می‌گردد، کنترل نقدینگی و تورم است، سیاست‌های عرضه و تقاضا نیز در حال دنبال شدن است.

با این حال، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس گفت: امروز وضعیت ارز برای مردم، ما و اقتصاد کشور قابل قبول نیست. در جلسه سران قوا بنا شد که این موضوع با حضور بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و مسئولان دخیل در موضوع ارز به طور خاص دنبال شود؛ مطمئنا سر و سامانی به بازار ارز می‌دهیم.

روح‌اله ایزدخواه، نماینده مجلس با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی نرخ دلار در دولت سیزدهم، تاکید کرد: تقاضا برای تبدیل پول ریالی به ارز همیشه بوده. باید در بانک‌ها حساب ارزی ایجاد کرد تا نگهداری ارز و معاملات غیررسمی در پیاده‌روها قاچاق محسوب شود، قدرت پول ملی سوریه جنگ زده ۸ برابر ایران است چرا که بازار غیر رسمی را مدیریت کرده است.

محسن زنگنه، نماینده دیگر مجلس با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در مدیریت بازار است، بر این باور بود که رییس بانک مرکزی اعتقادی به حفظ ارزش پول ملی ندارد و نرخ ارز را تابع نرخ تورم است. به گفته او، گزارش کمیسیون اقتصادی نشان داد که اعتقادی به وظیفه بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی ندارد. در تیم اقتصادی دولت شاهد بهم ریختگی هستیم به نحوی که رییس بانک مرکزی نرخ ارز را تابع نرخ تورم می داند، وزیر صمت نرخ خودرو را تابع نرخ ارز.

قیمت دلار به سقف خورد/ پیش‌بینی جالب از قیمت ارز در بازار

پیش‌بینی کاهش قیمت دلار

با وجود این شرایط و در پی اعلام نرخ دلار به کانال ۴۱ هزار تومان در کانال‌های اعلام نرخ ارز، دبیر کل سابق کانون صرافان گفت که این نرخ‌ها با واقعیت بازار متفاوت و روند قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی است.

 

احمد لواسانی درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: روند قیمت‌ها در بازار ارز کاهشی است و عرضه ارز در این بازار زیاد شده و بانک مرکزی نیز توزیع ارز را افزایش داده است.

وی گفت:‌ پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که کاهش نرخ و آرامش در بازار ارز داشته باشیم.

لواسانی با بیان اینکه خریدار ارز کم شده است، به ایسنا گفت: کانال‌ها و سایت‌هایی که از افزایش نرخ ارز، سود می‌برند، نرخ دلار را بالاتر از واقعیت اعلام می‌کنند که دستگاه‌های نظارتی تقاضا داریم با این کانال‌ها برخورد کنند.

دبیر کل سابق کانون صرافان نرخ دلار در صرافی‌ها را حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و بیان کرد: نرخ دلار در بازار آزاد نیز ۳۹ هزار و ۴۰۰ تا ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در این میان، آن‌طور که در روند بازار غیررسمی ارز دیده می‌شود، این است که دارندگان دلار که این‌ روزها با توجه به قیمت بالا، برای کسب سود و فروش دلار اقدام می‌کنند، با نبود خریدار مواجه می‌شوند و هیچ‌کس خریدار دلارهای آن‌ها نیست.

این در شرایطی است که معامله‌گران، بیم آن را دارند که از بازارساز رو دست بخورند و به همین دلیل، در خرید و فروش دلار محتاط شده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند که هر آن احتمال دارد که بازارساز با اقدامی، روند بازار را معکوس کند و قیمت‌ها کاهشی شود.

در این میان، فشارها و برخوردهای امنیتی در بازار شدت گرفته و گزارش‌هایی نیز دستگیری برخی از دلالان ارزی حکایت دارد.

مقالات دیگر:خدمات مجالس ترحیم غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دی ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۱:۲۳ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

شرط ایلان ماسک برای واگذاری مدیرعاملی توییتر

برای نخستین بار است که ایلان ماسک پس از رای اکثر کاربران به استعفای او در یک نظرسنجی که توسط خود این میلیاردر یکشنبه هفته جاری برگزار شد، به کناره گیری خود به عنوان مدیرعامل این پلتفرم اشاره می کند.

ایلان ماسک اعلام کرد به محض این که جانشینی پیدا کند، از سمت خود به عنوان مدیرعامل توییتر کناره‌گیری می کند اما همچنان بعضی از واحدهای مهم این پلتفرم شبکه اجتماعی را اداره خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، مالک میلیاردر توییتر در توییتی نوشت: به محض این که فردی را پیدا کنم که به حد کافی احمق باشد تا این شغل را قبول کند، به عنوان مدیرعامل استعفا خواهم کرد. پس از آن، تنها تیمهای نرم افزار و سرورها را اداره خواهم کرد.

 مقالات بیشتر:دفاع مشروع در قتل

برای نخستین بار است که ایلان ماسک پس از رای اکثر کاربران به استعفای او در یک نظرسنجی که توسط خود این میلیاردر یکشنبه هفته جاری برگزار شد، به کناره گیری خود به عنوان مدیرعامل این پلتفرم اشاره می کند.

پیشتر شبکه سی ان بی سی به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود ایلان ماسک با جدیت در جست و جوی مدیرعامل برای توییتر است.

نظرسنجی ایلان ماسک در پایان هفته پرجنجالی انجام شد که طی آن سیاست حریم خصوصی توییتر تغییراتی یافت و حساب چندین خبرنگار تعلیق شد و سپس با انتقاد مقامات دولتی، گروه های کنشگر و سازمانهای ژورنالیستی، حساب این خبرنگاران از تعلیق خارج شد. از زمان خریداری شدن توییتر توسط ایلان ماسک در اکتبر، تغییرات زیادی انجام شده است. ماسک، مدیران ارشد و نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرده، نرخ اشتراک سرویس توییتر بلو را افزایش داده و حساب دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برگردانده است.

در این نظرسنجی، ۵۷.۵ درصد از کاربران در پاسخ به پرسش ماسک که" آیا باید از مدیرعاملی توییتر کناره گیری کنم" به "آری رای دادند.

ماسک روز یکشنبه گفته بود به نتایج این نظرسنجی عمل خواهد کرد اما به زمان مشخصی برای کناره‌گیری اشاره نکرده و جانشینی را انتخاب نکرده بود.

وال استریت هفته هاست بود که خواستار کناره گیری ماسک از مدیرعاملی توییتر بود و اخیرا حتی سهامداران خوشبین تسلا هم توجه بیش از حد ماسک به این پلتفرم شبکه اجتماعی و پرت شدن حواس او در اداره شرکت خودروسازی برقی تسلا را زیر سوال برده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، خود ماسک گفته است کارهای زیادی دارد و به دنبال مدیر عامل برای توییتر است. وی روز یکشنبه گفت هیچ جانشینی وجود ندارد و هیچ‌کس این شغل که می تواند توییتر را زنده نگه دارد را نمی خواهد.

مقالات دیگر:کاشت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۰:۰۰ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)