blogrostami blogrostami .

blogrostami

اهدا كنندگان خون در يزد رايگان غربالگري ديابت مي‌شوند

خبرنگاران جوان:آقايي گفت: دارندگان كارت اهداي خون در استان يزد با حضور در مركز تحقيقاتي و درماني ديابت به صورت رايگان غربالگري ديابت مي‌شوند.

آقايي گفت: ديابت شايع‌ترين بيماري غيرواگير در استان يزد است و با توجه به توافق انجام شده بين سازمان انتقال خون يزد و مركز تحقيقاتي و درماني ديابت يزد، كليه اهدا كنندگان داراي كارت اهداي خون در استان يزد مي‌توانند با مراجعه به مركز ديابت يزد از غربالگري رايگان ديابت توسط پرستار مشاور و در صورت لزوم مشاوره پايه تغذيه‌اي از سوي كارشناس تغذيه بهره‌مند شوند.

مقالات بيشتر:وكيل خانم در تهران

او مي گويد: استان يزد رتبه اول تا سوم شيوع ديابت در كشور را دارد و در گام‌هاي بعدي، برنامه‌هاي آموزشي و مشاوره اي، پشتيباني سلامت اهداكنندگان خون و غربالگري براي بيماري‌هاي غير واگير ديگر مانند فشار خون بالا، سرطان‌ها و چاقي نيز انجام مي‌شود.

به گفته او سبك زندگي سالم علاوه بر حفظ سلامت جامعه مي‌تواند آمار اهدا كنندگان خون را افزايش دهد و عوامل خطر بيماري‌هاي غير واگير يكي از علت‌هاي اصلي معافيت موقت يا دائم افراد براي اهداي خون است كه آمار بالايي را به خود اختصاص مي‌دهد و نشر فرهنگ سلامت و سبك زندگي سالم با تكيه بر چهار بعد سلامت معنوي، رواني، جسمي و اجتماعي مي‌تواند اهدا كنندگان خون به ويژه جوانان را براي شركت در اين عمل خير مندانه ترغيب كند.

سرپرست اداره كل انتقال خون يزد گفت: اين برنامه‌ها علاوه بر تكريم و ارتقاي سلامت اهدا كنندگان، مي‌تواند دامنه افراد شركت كننده در اين فعاليت نوع دوستانه را بالا ببرد.

آقايي گفت: در ادامه اين طرح با هماهنگي معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي يزد و نهاد‌هاي مرتبط، غربالگري ساير بيماري‌هاي غير واگير نيز براي اهداكنندگان خون در استان يزد انجام شود.

مقالات ديگر:ايمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۷:۰۸ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

قيمت نجومي دارو تخلف محرز است

سالم خبر: عضو كميسيون بهداشت مجلس گفت: مطبق اعلام وزارت بهداشت تمام اختلاف قيمت ارز دولتي و آزاد به داروخانه‌ها پرداخت و بيمه‌ها پاي كار خواهند آمد، اگر داروخانه‌اي غير از اين عمل كرد و دارو را به قيمت نجومي در اختيار بيماران قرار داد تخلف كرده و بايد پاسخگو باشد.

سالم خبر: عضو كميسيون بهداشت مجلس گفت: مطبق اعلام وزارت بهداشت تمام اختلاف قيمت ارز دولتي و آزاد به داروخانه‌ها پرداخت و بيمه‌ها پاي كار خواهند آمد، اگر داروخانه‌اي غير از اين عمل كرد و دارو را به قيمت نجومي در اختيار بيماران قرار داد تخلف كرده و بايد پاسخگو باشد.

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري تهران

به گزارش سالم خبر، محمدعلي محسني‌بندپي عضو كميسيون بهداشت مجلس در مورد گراني ۲۵ تا ۵۳۰ درصدي دارو گفت: طبق جلساتي كه با وزير بهداشت و درمان پزشكي و معاونان وزارتخانه در خصوص گراني دارو داشتيم مشخص شد، مبلغي كه سازمان برنامه و بودجه براي تامين دارو براي وزارت اقتصاد و سازمان‌هاي بيمه‌گر در نظر گرفته بود، مابه‌التفاوت ارز ترجيحي و آزاد است كه پرداخت شد.

نماينده مردم چالوس، نوشهر و كلاردشت در مجلس شوراي اسلامي افزود: معاون وزير بهداشت در جلسه كميسيون بهداشت صراحتا از پرداخت اختلاف هزينه ارز دولتي و آزاد در حوزه دارو به صورت پيامك به تمام داروخانه‌ها خبر داد.

وي در ادامه يادآور شد: پوشش همگاني بيمه‌اي يكي از اقداماتي است كه مي‌توانيم قاچاق دارو در حوزه سلامت راكنترل كرده و دست دلالان را از ارز دولتي كوتاه كنيم، با اجرايي شدن طرح ملي بيمه همگاني تمام دارو‌ها از طريق سامانه الكترونيك در اختيار افراد واجد شرايط قرار مي‌گيرد، اگر فردي خارج از سيستم بيمه‌اي تعيين شده بخواهد دارويي به نرخ آزاد تهيه كند يا از كشور خارج كند بي ترديد بايد هزينه آزاد آن را بپردازد.

محسني بندپي در مورد تبعات حذف ارز ترجيحي براي دارو، تاكيد كرد: اگر سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود در مورد ارز دولتي و مابه التفاوتش عمل كند و آن را در اختيار سازمان‌هاي بيمه گر قرار دهد بي شك چشم‌انداز حذف ارز دولتي براي حوزه سلامت و حمايت از بيماران مثبت خواهد بود، با روي كار آمدن بيمه‌ها شاهد كاهش فشار حداكثري بر روي مردم خواهيم بود.

نماينده مردم در مجلس يازدهم در مورد داروخانه‌هاي متخلف كه با قيمت نجومي دارو در اختيار بيماران قرار مي‌دهند، خاطرنشان كرد: طبق اعلام وزارت بهداشت تمام اختلاف قيمت ارز دولتي و آزاد به داروخانه‌ها پرداخت و بيمه‌ها پاي كار خواهند آمد، اگر داروخانه‌اي غير از اين عمل كرد و دارو را به قيمت نجومي در اختيار بيماران قرار داد تخلف كرده است و بايد پاسخگو باشد.

بهداشت و درمان پزشكي خاطرنشان كرد: تمام دارو‌ها با حذف ارز ترجبحي تحت پوشش همگاني بيمه‌ها قرار خواهند گرفت و داروخانه‌ها بايد در سايه  پوشش بيمه‌اي خدمات به بيماران ارائه كنند، دو قوه مجريه و مقننه ناظر بر اجراي درست صفر تا صد حذف ارز ترجيحي دارو خواهند بود.

مقالات ديگر:مركز توانبخشي سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۶:۰۳ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)