blogrostami blogrostami .

blogrostami

قيمت تمام شده دناپلاس براي خريداران در بورس كالا / خريداران چقدر سود كردند؟

گروه صنعتي ايران خودرو تعداد عرضه خودرو دناپلاس براي روز آينده در بورس كالا را به ۱۰ هزار دستگاه افزايش داده است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنيم، دنا پلاس در معاملات امروز بورس ۳۸۰ ميليون تومان معامله شد و قيمت تمام شده اين محصول براي خريداران حدود ۴۴۰ ميليون تومان است كه ۱۶۰ ميليون تومان سود عايد آن‌ها مي‌كند.

مقالات بيشتر:وكيل غرب تهران

امروز ۱۰ هزار دستگاه خودروي دنا پلاس دستي سفيد با قيمت ۱۸۹ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان از طرف ايران خودرو عرضه شد كه ۱۶ هزار و ۹۷۶ تقاضا براي آن در سيستم به ثبت رسيد.

در نتيجه رقابت خريداران قيمت ميانگين با حدود ۱۰۱ درصد رشد نسبت به قيمت پايه، به ۳۸۰ ميليون و ۸۰۹ هزار تومان رسيد. با احتساب ساير هزينه ها قيمت تمام شده اين محصول براي خريداران در بورس كالا حدود ۴۴۰ ميليون تومان است.

قيمت اين خودرو در بازار آزاد بالاتر از ۶۰۰ ميليون تومان است و خريداران دنا پلاس دستي در بورس كالا حداقل ۱۶۰ ميليون تومان از اين خريد سود كردند.

مقالات ديگر:ظروف كرايه شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۷:۳۸ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

كاهش شديد قيمت طلا و سكه در بازار + قيمت روز طلا و سكه چند؟

با توجه به افزايش قيمت طلاي جهاني و ميل شديد انواع سكه به افزايش قيمت، اما با كاهش قيمت دلار قيمت طلا در مسيري كاهشي در پيش گرفته است.

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نيوز، قيمت سكه امامي امروز ۱۹ دي ۱۴۰۱ نسبت به روزهاي گذشته در مسيري افزايشي قرار گرفته است. اين در حالي است كه قيمت طلا (۱۸عيار) نسبت به روز گذشته كاهشي بوده و وارد كانال قبلي شده است.

در لحظه تنظيم اين گزارش قيمت هر گرم طلاي ۱۸ عيار يك ميليون و ۸۷۳ هزار تومان است.

سكه و طلا19

قيمت سكه امامي

قيمت سكه امامي بر اساس داده‌هاي شبكه اطلاع‌رساني طلا، سكه و ارز، اكنون ۲۱ ميليون و ۷۴۷ هزار تومان است و نسبت به قيمت بازگشايي بازار، مسيري افزايشي را طي كرده، سكه روز گذشته در كانال ۲۰ ميليون توماني قرار داشته است.

حباب اين نوع سكه در اين لحظه سه ميليون و ۴۳۹ هزار تومان است و قيمت روز گذشته اين فلز ارزشمند ۲۱ ميليون و ۱۹۹ هزار تومان بوده است.

مقالات بيشتر:دفتر عقد

قيمت سكه بهار آزادي

سكه بهار آزادي نيز اكنون در لحظه تنظيم اين گزارش به ۲۰ ميليون و ۲۹۵ هزار تومان قيمت دارد. حباب اين نوع فلز ارزشمند دو ميليون و ۲۸۴ هزار تومان برآورد مي‌شود كه نسبت به قيمت قبلي آن افزايش داشته است.

آخرين نرخ روز گذشته سكه بهار آزادي، ۲۰ ميليون و ۱۹۸ هزار تومان ثبت شده است. اين نوع سكه همسو با سكه امامي روندي افزايشي را طي كرده است.

قيمت نيم‌ سكه

قيمت نيم ‎‌سكه در حال حاضر ۱۲ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان است و نسبت به نرخ روز گذشته روندي افزايشي را تجربه كرده است. حباب اين سكه سه ميليون و ۱۹۶ هزار تومان ثبت شده است.

قيمت ربع سكه

قيمت ربع سكه اكنون هشت ميليون و ۷۰۰ هزار تومان تعيين شده و از روز گذشته به اين سو مسيري افزايشي را طي كرده است. حباب اين نوع سكه نيز چهار ميليون و ۱۹۶ هزار تومان برآورد مي‌شود.

قيمت سكه گرمي

قيمت سكه گرمي نيز چهار ميليون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد مي‌شود. حباب اين سكه نيز دو ميليون و ۱۸۱ هزار تومان است و نسبت به روز گذشته روندي افزايشي را پيموده است.

در اقتصاد ايران بازار دلار تاثير مستقيمي بر قيمت سكه دارد. امروز با كاهش نسبي قيمت دلار مسير طلا كاهشي شده و سكه با افزايش روبه‌رو است.

 

اين اتفاق را مي‌توان ناشي از وجود متقاضي در بازار سكه دانست. وجود موقعيت‌هاي مشابه قبلي ثابت كرده است هر زمان كه نااطميناني در بازار دلار و به طور كلي جامعه افزايش پيدا مي‌كند خريداران سكه افزايش پيدا مي‌كنند.

مقالات بيشتر:وكيل سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۷:۴۴ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

عاملان تيراندازي در ارسنجان دستگير شدند

فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان از شناسايي و دستگيري عاملان تيراندازي در ااين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، سرهنگ محمدعلي فرهادي، فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان در گفتگو با خبرنگاران با تاييد خبر شناسايي عاملان تيراندازي در اين شهرستان از دستگيري دو نفر در همين خصوص خبر داد.

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري تهران

فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان ابتدا بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر زخمي شدن يك نفر بر اثر تيراندازي غيرمجاز در يكي از مناطق اين شهرستان، شناسايي و دستگيري متهم يا متهمان به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس اين فرماندهي قرار گرفت.

سرهنگ محمدعلي فرهادي افزود: ماموران اين شهرستان با كار اطلاعاتي و فني، 2 نفر از عاملان اين تيراندازي را شناسايي و پس از هماهنگي با مراجع قضائي طي عملياتي غافلگيرانه آنها را در مخفيگاهشان دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان خاطر نشان كرد: متهمان پس از تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

سرهنگ فرهادي در پايان گفت: پليس حافظ امنيت مردم بوده و هرگونه اقدامي كه آرامش شهروندان را مختل كند با برخورد جدي پليس روبرو خواهد شد و انتظار ما نيز از مردم در جهت برخورد با اين گونه موضوعات اين است كه خونسردي خود را حفظ كرده و از طريق مراجع قانوني اقدام نمايند.

مقالات ديگر:فينگرفود غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۹:۴۱ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

سيدحسن نصرالله پيام داد

ايسنا/ دبيركل حزب‌الله لبنان در پيامي به دومين كنگره بين‌المللي بزرگداشت آيت‌الله مصباح يزدي گفت: ارتباط وي با حزب‌الله به لحاظ عاطفي چنان عميق بود كه در مواضع تأييدآميز و بياناتش درباره حزب‌الله منعكس مي‌شد.

«دومين سالگرد رحلت علامه بزرگ حضرت آيت‌الله شيخ‌ محمدتقي مصباح يزدي «رضوان الله تعالي عليه» از راه فرا مي‌رسد؛ اما احساس فقدان او سنگين است و جاي خالي او چنان خالي است كه هيچگونه پر نمي‌شود. نه درياي دانش او شبيهي دارد و نه بصيرت عظيمش نظيري. او زندگي‌اش را بر وفق خواست و اراده الاهي تدبير كرده و از اين رو وجودش را صرف مسير خداوند كرده بود؛ سخن خدا را ترويج مي‌كرد و ترنم نامش را بر زبان جاري مي‌ساخت و به سوي او رهنمون مي‌كرد. و از آن جا كه خداوند براي هركس كه بخواهد چند برابر مي‌كند آن جايگاه عظيم را به وي بخشيد؛ چه، اينكه او يك شخصيت نادر و استثنائي دنياي در جهان اسلام بود.

مقالات بيشتر:وكيل اموال ورثه اي

حوزه‌هاي علميه و محافل علمي او را به عنوان فقيهي سترگ و فيلسوفي درخشان و نوآور مي‌شناسند كه در ساحت انديشه‌ورزي، براي مراكز علم و معرفت و فرهيختگان جوياي حقيقتْ يك انقلابي علمي و محصول فرهنگي سازنده‌اي را ارائه كرد و در مباحث متنوع فكري معاصر با انديشه‌اي فراگير و مواضعي روشن براي در دفاع از اسلام و انقلاب پيشگام بود و براي مسائل گوناگون، پاسخ‌هاي مناسب تدارك كرد كه جويندگان حقيقت را با آب گواراي فكر ژرف و بيان صحيح خود سيراب ساخت و نادر است كه امت بتواند در ساحت نظريه‌پردازي در حوزه مفاهيم و انديشه‌هاي اسلامي دوباره شخصيتي در قامت دانش و انديشه بلند او تقديم كند.

خداوند متعال بر برادران ما در حزب‌الله، از فرماندهان و عالمان و اعضاي كادر و مجاهدان، اين نعمت بزرگ را عطاء كرد كه از فيض وجود او بهره‌مند شوند و به محضرش شرفياب گردند تا از روح آرام او الهام گيرند و از جان پرجذبه‌اش سيراب شوند؛ چه اينكه برادران ما در طول دهه‌هاي گذشته و در ايام حضور متعدد در جمهوري اسلامي هميشه جهت براي رسيدن به محضر ايشان و بهره‌مندي از شهد دانش و عنايت و سلوك او مشتاق و مصر بودند.

ايشان بحق در همه آنچه به مسائل فكري و اعتقادي و اخلاقي مرتبط بود پناه و قبله و مقصد بود و از سر شفقت در لبنان به ملاقات ما تشريف آورده و با عالمان و مجاهدان و خانواده‌هاي ما ملاقات كرد؛ به نقطه‌هاي مرزي سركشي كرد و با نيروهاي مقاومت همنشين گشت و افتخار ما اين است كه همواره مشمول دعاي او در نمازها و خلوت‌هايش بوديم و نيز مورد قدرشناسي و احترام ايشان. او بي‌شك مردي الاهي بود كه مأموريتش تثبيت و تعميق و اصالت‌بخشي به ايمان بود و مدام بر ايمان، ايمان و يقين و تسليم مي‌افزود.

ارتباط ايشان با حزب‌الله به لحاظ عاطفي چنان عميق بود كه در مواضع تأييدآميز و بيانات بلند ايشان درباره حزب‌الله منعكس مي‌شد به‌گونه‌اي كه معتقد بود كه اخلاص و ارتباط عميق حزب‌الله با وليّ فقيه موجب اين مواضع مي‌گشت و به همين جهت نهايت پشتيباني و نصرت ياري را در حق مقاومت مبذول داشت. انديشه ژرف و آگاهي گسترده و بينش و معرفت ايشان به اسلام، موجب رابطه عميق ايشان با ولايت شد و بدين جهت دژي استوار در خط مقدم دفاع از ولايت فقيه و رهبري امام خميني (قدس سره) و امام خامنه‌اي (دام ظله) بود و ثابت‌قدم و تأثيرگذار بر خط ولايت ماند و نيروهاي متخصصي تربيت كرد كه در راستاي گسترش اين انديشه كه همان خط فكري نبوت و امتداد آن است مشاركت كنند. بنابراين تمام تلاش و حركت او در مسير گستراندن ريشه‌هاي اين مسير مبارك بود.

 

او به اين حقيقت دست يافته بود كه تمسك به مسير راه ولايت و ارتباط با او و اطاعت از او مايه بقاي امت و تأمين كننده محور وحدت و منابع قوت و راه پيروزي امت است؛ بلكه حتي اطاعت از ولي فقيه شرط رسيدن به رضوان الاهي است. امروز بيش‌ از پيش نيازمند بهره‌گيري كامل از ميراث عظيم آن سفركرده عظيم الشان در فكر و رفتار و پايداري و زهد و اخلاص هستيم و حقيقتاً درگذشت ايشان خسارتي بزرگ براي امت و براي انديشه ديني و انساني و نيز براي انقلاب اسلامي ايران و حوزه‌هاي علميه است و بي‌شك در حزب‌الله، انديشه‌اي نوراني و پرجاذبه و دوستي گران‌سنگ و دستي حمايتگر و دعايي از سر صدق و صفا را از دست داديم.

با خداوند متعال پيمان مي‌بنديم كه بر همان خواست ايشان كه بر وفق آن مي‌كوشيد و ديگران را دعوت مي‌كرد حركت كنيم: يعني اخلاص الاهي، پايداري در پيمودن اين راه و ثبات قدم در مسير ولايت.»

مقالات ديگر:خدمات مجالس ختم تهران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۰:۴۱ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

قيمت دلار به سقف خورد/ چند پيش‌بيني عجيب از قيمت ارز در بازار؛ خريداران نقره‌داغ مي‌شوند؟

در حالي كه رييس كل بانك مركزي مي‌گويد قيمت‌ها در بازار غير رسمي واقعي است، اما بازار همچنان در حال سقف‌شكني قيمتي است.

مريم فكري: گزارش‌ها از بازار ارز، از برخورد قيمت دلار با سقف ۴۱ هزار تومان حكايت دارد؛ آن هم در روزي كه هم رييس‌كل بانك مركزي و هم وزير اقتصاد براي پاسخ به التهاب بازار ارز، به مجلس رفته بودند و در مقابل انتقاد تند نمايندگان از افزايش قيمت دلار، وعده كاهش قيمت‌ها را دادند.

سيد احسان خاندوزي، وزير اقتصاد در مجلس وعده داد كه در عرض يك ماه بازار ارز از سوي بانك مركزي ساماندهي شود.

او گفت: اميدواريم با همدلي بين سه قوه از بي ثباتي موقت بگذريم؛ ضمن اينكه بنده ۲۱ شهريور امسال در نامه‌اي به رييس مجلس خواسته بودم كه يك ابزار كنترلي براي كنترل تقاضاهاي دلالي، سفته‌بازي و سوداگري بازار ارز ايجاد شود. همچنين با تصويب طرح ماليات بر سوداگري و عايدي سرمايه به دوران سوداگري و سفته‌بازي در بازار ارز خاتمه مي‌دهد كه ۱۰۰ درصد آماده اجراي آن هستيم.

مقالات بيشتر:وكيل كلاهبرداري در تهران

علي صالح آبادي، رييس كل بانك مركزي هم در جلسه علني صبح ديروز مجلس و در جريان بررسي گزارش كميسيون اقتصادي پيرامون ارزيابي سياست‌ها و اقدامات ارزي دولت عنوان كرد: نرخ ارز متاثر از بازار غيررسمي است كه سطح و حجم اين بازار نسبت به بازار رسمي بسيار كوچك‌تر است. براي اين‌كه بازار ارز كشور را مديريت كنيم، برنامه‌هاي متعددي در سطح دولت در حال دنبال شدن است. آنچه كه به بانك مركزي باز مي‌گردد، كنترل نقدينگي و تورم است، سياست‌هاي عرضه و تقاضا نيز در حال دنبال شدن است.

با اين حال، محمدباقر قاليباف، رييس مجلس گفت: امروز وضعيت ارز براي مردم، ما و اقتصاد كشور قابل قبول نيست. در جلسه سران قوا بنا شد كه اين موضوع با حضور بانك مركزي، وزارت اقتصاد و مسئولان دخيل در موضوع ارز به طور خاص دنبال شود؛ مطمئنا سر و ساماني به بازار ارز مي‌دهيم.

روح‌اله ايزدخواه، نماينده مجلس با اشاره به افزايش ۵۰ درصدي نرخ دلار در دولت سيزدهم، تاكيد كرد: تقاضا براي تبديل پول ريالي به ارز هميشه بوده. بايد در بانك‌ها حساب ارزي ايجاد كرد تا نگهداري ارز و معاملات غيررسمي در پياده‌روها قاچاق محسوب شود، قدرت پول ملي سوريه جنگ زده ۸ برابر ايران است چرا كه بازار غير رسمي را مديريت كرده است.

محسن زنگنه، نماينده ديگر مجلس با انتقاد از عملكرد بانك مركزي در مديريت بازار است، بر اين باور بود كه رييس بانك مركزي اعتقادي به حفظ ارزش پول ملي ندارد و نرخ ارز را تابع نرخ تورم است. به گفته او، گزارش كميسيون اقتصادي نشان داد كه اعتقادي به وظيفه بانك مركزي براي حفظ ارزش پول ملي ندارد. در تيم اقتصادي دولت شاهد بهم ريختگي هستيم به نحوي كه رييس بانك مركزي نرخ ارز را تابع نرخ تورم مي داند، وزير صمت نرخ خودرو را تابع نرخ ارز.

قيمت دلار به سقف خورد/ پيش‌بيني جالب از قيمت ارز در بازار

پيش‌بيني كاهش قيمت دلار

با وجود اين شرايط و در پي اعلام نرخ دلار به كانال ۴۱ هزار تومان در كانال‌هاي اعلام نرخ ارز، دبير كل سابق كانون صرافان گفت كه اين نرخ‌ها با واقعيت بازار متفاوت و روند قيمت‌ها در بازار ارز كاهشي است.

 

احمد لواساني درباره وضعيت بازار ارز اظهار كرد: روند قيمت‌ها در بازار ارز كاهشي است و عرضه ارز در اين بازار زياد شده و بانك مركزي نيز توزيع ارز را افزايش داده است.

وي گفت:‌ پيش‌بيني‌ها حاكي از اين است كه كاهش نرخ و آرامش در بازار ارز داشته باشيم.

لواساني با بيان اينكه خريدار ارز كم شده است، به ايسنا گفت: كانال‌ها و سايت‌هايي كه از افزايش نرخ ارز، سود مي‌برند، نرخ دلار را بالاتر از واقعيت اعلام مي‌كنند كه دستگاه‌هاي نظارتي تقاضا داريم با اين كانال‌ها برخورد كنند.

دبير كل سابق كانون صرافان نرخ دلار در صرافي‌ها را حدود ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و بيان كرد: نرخ دلار در بازار آزاد نيز ۳۹ هزار و ۴۰۰ تا ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

در اين ميان، آن‌طور كه در روند بازار غيررسمي ارز ديده مي‌شود، اين است كه دارندگان دلار كه اين‌ روزها با توجه به قيمت بالا، براي كسب سود و فروش دلار اقدام مي‌كنند، با نبود خريدار مواجه مي‌شوند و هيچ‌كس خريدار دلارهاي آن‌ها نيست.

اين در شرايطي است كه معامله‌گران، بيم آن را دارند كه از بازارساز رو دست بخورند و به همين دليل، در خريد و فروش دلار محتاط شده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند كه هر آن احتمال دارد كه بازارساز با اقدامي، روند بازار را معكوس كند و قيمت‌ها كاهشي شود.

در اين ميان، فشارها و برخوردهاي امنيتي در بازار شدت گرفته و گزارش‌هايي نيز دستگيري برخي از دلالان ارزي حكايت دارد.

مقالات ديگر:خدمات مجالس ترحيم غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۱:۲۳ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

شرط ايلان ماسك براي واگذاري مديرعاملي توييتر

براي نخستين بار است كه ايلان ماسك پس از راي اكثر كاربران به استعفاي او در يك نظرسنجي كه توسط خود اين ميلياردر يكشنبه هفته جاري برگزار شد، به كناره گيري خود به عنوان مديرعامل اين پلتفرم اشاره مي كند.

ايلان ماسك اعلام كرد به محض اين كه جانشيني پيدا كند، از سمت خود به عنوان مديرعامل توييتر كناره‌گيري مي كند اما همچنان بعضي از واحدهاي مهم اين پلتفرم شبكه اجتماعي را اداره خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، مالك ميلياردر توييتر در توييتي نوشت: به محض اين كه فردي را پيدا كنم كه به حد كافي احمق باشد تا اين شغل را قبول كند، به عنوان مديرعامل استعفا خواهم كرد. پس از آن، تنها تيمهاي نرم افزار و سرورها را اداره خواهم كرد.

 مقالات بيشتر:دفاع مشروع در قتل

براي نخستين بار است كه ايلان ماسك پس از راي اكثر كاربران به استعفاي او در يك نظرسنجي كه توسط خود اين ميلياردر يكشنبه هفته جاري برگزار شد، به كناره گيري خود به عنوان مديرعامل اين پلتفرم اشاره مي كند.

پيشتر شبكه سي ان بي سي به نقل از منابع آگاه گزارش كرده بود ايلان ماسك با جديت در جست و جوي مديرعامل براي توييتر است.

نظرسنجي ايلان ماسك در پايان هفته پرجنجالي انجام شد كه طي آن سياست حريم خصوصي توييتر تغييراتي يافت و حساب چندين خبرنگار تعليق شد و سپس با انتقاد مقامات دولتي، گروه هاي كنشگر و سازمانهاي ژورناليستي، حساب اين خبرنگاران از تعليق خارج شد. از زمان خريداري شدن توييتر توسط ايلان ماسك در اكتبر، تغييرات زيادي انجام شده است. ماسك، مديران ارشد و نيمي از كاركنان توييتر را اخراج كرده، نرخ اشتراك سرويس توييتر بلو را افزايش داده و حساب دونالد ترامپ، رئيس جمهور سابق آمريكا را برگردانده است.

در اين نظرسنجي، ۵۷.۵ درصد از كاربران در پاسخ به پرسش ماسك كه" آيا بايد از مديرعاملي توييتر كناره گيري كنم" به "آري راي دادند.

ماسك روز يكشنبه گفته بود به نتايج اين نظرسنجي عمل خواهد كرد اما به زمان مشخصي براي كناره‌گيري اشاره نكرده و جانشيني را انتخاب نكرده بود.

وال استريت هفته هاست بود كه خواستار كناره گيري ماسك از مديرعاملي توييتر بود و اخيرا حتي سهامداران خوشبين تسلا هم توجه بيش از حد ماسك به اين پلتفرم شبكه اجتماعي و پرت شدن حواس او در اداره شركت خودروسازي برقي تسلا را زير سوال برده بودند.

بر اساس گزارش رويترز، خود ماسك گفته است كارهاي زيادي دارد و به دنبال مدير عامل براي توييتر است. وي روز يكشنبه گفت هيچ جانشيني وجود ندارد و هيچ‌كس اين شغل كه مي تواند توييتر را زنده نگه دارد را نمي خواهد.

مقالات ديگر:كاشت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۰:۰۰ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)