blogrostami blogrostami .

blogrostami

آخرين تصميمات براي تعطيلي ادارات تهران

با ادامه تشديد آلودگي هوا و استمرار پايداري هوا بر اساس تصميم كميته اضطرار آلودگي هواي تهران، مدارس و دانشگاه‌هاي استان تهران به جز شهرستان‌هاي فيروزكوه، دماوند و پرديس براي روزهاي يكشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غير حضوري فعال خواهند بود.

ايسنا نوشت: با ادامه تشديد آلودگي هوا و استمرار پايداري هوا بر اساس تصميم كميته اضطرار آلودگي هواي تهران، مدارس و دانشگاه‌هاي استان تهران به جز شهرستان‌هاي فيروزكوه، دماوند و پرديس براي روزهاي يكشنبه، دوشنبه و سه شنبه ۲۷ ، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه به صورت غير حضوري فعال خواهند بود.

مقالات بيشتر:وكيل خبره تهران

عابد ملكي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري تهران كه رياست جلسه امروز شنبه كميته اضطرار آلودگي هوا را بر عهده داشت در تشريح مصوبات اين جلسه گفت: با توجه به تشديد آلودگي هوا و استمرار پايداري هوا روزهاي يكشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاري ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ آذر ماه مدارس و دانشگاه‌هاي تهران در تمامي مقاطع به جز شهرستان‌هاي فيروزكوه، دماوند و پرديس به صورت غير حضوري داير خواهند بود.

وي افزود: مهدهاي كودك و پيش دبستاني‌ها در تهران به جز شهرستان‌هاي فيروزكوه، دماوند و پرديس تعطيل خواهند بود.

ملكي ادامه داد: فروش طرح ترافيك براي اين سه روز توسط شهرداري تهران متوقف خواهد شد و فروش ممنوع است همچنين نياز است كه شهروندان از ترددهاي غير ضرور خودداري كرده و در صورت لزوم حتما از ماسك مناسب N۹۵ استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: روساي ادارات نيز بايد با مرخصي مادران داراي فرزند محصل موافقت كنند. از سوي ديگر فعاليت كارخانه‌هاي توليد شن و ماسه نيز تا روز چهارشنبه متوقف خواهد بود.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري تهران اين را هم گفت: به وزارت كشور پيشنهاد داده مي شود كه ساعت كاري ادارات دو ساعت كاهش پيدا كند كه در صورت تاييد اين موضوع ابلاغ مي شود. اين كار با هدف كاهش بار ترافيكي شهر انجام مي‌شود.

ملكي درباره تكليف برگزاري شهرآورد پايتخت نيز گفت: در جلسه مقرر شد اين بازي با توجه به شرايط و با احتمال زياد لغو شود و اين موضوع بايد به عنوان پيش‌آگاهي به فدراسيون اعلام شود.

معاون استاندار تهران با تاكيد بر اينكه تا كنون گزارشي مبني بر استفاده از مازوت در نيروگاه‌هاي استان تهران به دست استانداري تهران نرسيده است، افزود: با توجه به گزارش شهرداري تهران مبني بر افزايش معنادار SO۲ در برخي روزهاي هفته گذشته مقرر شد در جلسه آينده كميته اضطرار آلودگي هوا گزارشي از سوي محيط زيست، وزارت صمت و شركت پخش و پالايش مبني بر استفاده از سوخت گازوئيل با گوگرد بالا و يا سوخت بدون استانداردهاي لازم در نيروگاه‌ها و صنايع ارائه شود اما گزارشي از استفاده از مازوت و سوخت غير استاندارد در نيروگاه‌ها به ما ارائه نشده است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه فعاليت‌هاي ورزشي عمومي در محيط‌هاي باز تا روز چهارشنبه متوقف است فعاليت‌هاي قهرماني نيز تعطيل خواهد بود. بر همين مبنا احتمالا ديدار دو تيم استقلال و پرسپوليس در روز سه شنبه لغو خواهد شد و نياز است كه اين موضوع به عنوان پيش آگاهي به فدراسيون فوتبال اعلام شود.

 

به گفته ملكي، همچنين با توجه به پيش بيني سازمان هواشناسي مبني بر پايداري هوا تا روز چهارشنبه ممنوعيت تردد شبانه كاميون‌ها تا روز چهارشنبه اعمال خواهد شد و بايد كاميون‌ها از مبادي بيرون شهر ممنوعيت ترددشان اعمال شود. همچنين واحدهاي توليد بتن، شن و ماسه و آسفالت فعاليت‌شان تا روز سه شنبه متوقف خواهد بود.

وي اظهار كرد: شركت پخش و پالايش بايد نسبت به تامين گاز نيروگاه‌ها و صنايع اقدام كند و ممنوعيت استفاده از نفت كوره و مازوت در تهران اعمال خواهد شد و محيط زيست و وزارت صمت نيز بايد بر اين موضوع نظارت و دقت لازم را داشته باشند. بي ترديد اگر كسي اين قانون را رعايت نكند به مردم معرفي خواهد شد.

مقالات ديگر:مركز مشاوره مرزداران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۵:۴۰ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

استراليا ايران را تحريم كرد

ايسنا نوشت: دولت استراليا به تبعيت از كشورهاي غربي و در اقدامي خصمانه تحريم‌هايي را عليه شش فرد و دو نهاد ايراني وضع كرده است.

پني وانگ، وزير امورخارجه استراليا در بيانيه‌اي اعلام كرد كه كشورش به بهانه نقض حقوق بشر تحريم‌هايي را عليه ايران و روسيه وضع كرده است.

مقالات بيشتر:وكيل مشاوره حقوقي ملكي

وي در بيانيه خود تصريح كرد كه دو نهاد، شامل پليس امنيت اخلاق ايران و نيروي مقاوت بسيج و همچنين شش فرد را به دليل آنچه سركوب اعتراضات در ايران عنوان كرد، هدف تحريم قرار داده است.

پني وانگ در ادامه با متهم كردن دولت ايران به نقض حقوق بشر مردم خود گفت كه سيد صادق حسيني ( از فرماندهان سپاه) از جمله كساني است كه هدف اين تحريم‌ها قرار گرفته است.

مقالات ديگر:قيمت خانه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۵:۳۵ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

طرح ساماندهي استخدام كاركنان دولت تغيير كرد/ تقليل «استخدام رسمي» به «قرارداد كار معين»

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهي استخدام كاركنان دولت گفت: بر اساس اصلاحات صورت گرفته در اين طرح، موضوع استخدام رسمي به وضعيت نيروهاي شركتي و در قالب قرارداد كار معين تقليل پيدا كرد.

حسن لطفي در گفتگو با خبرنگار گروه سياست خبرگزاري آنا، با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهي استخدام كاركنان دولت،گفت: رئيس جمهور تاكيد بر كاهش بي عدالتي در امور استخدامي اعم از موضوعات حقوق و مزايا و سوابق كاركنان داشتند و به نوعي باني طرح اين مسئله در كشور بودند.

وي بيان كرد: هدف از طرح اين موضوع اين بود كه نبايد در يك اتاقي دو كارمند با سوابق تحصيلي مشابه فعاليت كنند، اما يك كارمند رسمي ۲۰ ميليون تومان و يك كارمند قرار دادي ۶ ميليون تومان حقوق دريافت كند.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل ملكي غرب تهران

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي افزود: دولت قصد داشت اين گروه‌هاي استخدامي را ساماندهي و بي عدالتي‌ها در اين بخش را جبران كند.

لطفي تاكيد كرد: با اين حال، دولت در اجراي اين طرح با مشكل و چالش مواجه شد، يعني ديد اين امكان وجود ندارد كه همه كاركنان قراردادي را رسمي كند چراكه پست سازماني ندارد و محدوديت‌هايي در موضوع استخدامي است.

وي گفت: دولت در ادامه به كميسيون پيشنهاد داد كه موضوع استخدامي كاركنان به موضوع نيروي شركتي تعديل شود و حتي نماينده دولت در كميسيون گفتند كه ما توان اجراي همين موضوع را هم نداريم.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نماينده دولت در كميسيون تامين منابع مالي را مشكل اصلي در اين بخش دانست، بيان كرد: بنابراين ما براي اينكه اين طرح ناقص و ناكام نماند قبول كرديم كه موضوع ساماندهي استخدامي كاركنان دولت به موضوع استخدام در وضعيت نيرو‌هاي شركتي تغيير پيدا كند.

لطفي بيان كرد: براساس جلسات در كميسيون اجتماعي قرار بر اين شد اين افراد در قالب قرارداد كار معين فعاليت كنند و اين طرح بعد از اصلاح، به هئيت رئيسه مجلس ارجاع شده است.

وي تاكيد كرد: پيش‌تر كليات اين طرح در مجلس به تصويب رسيده بود و در حال حاضر بايد جزئيات اين طرح در مجلس بررسي شود.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي بيان كرد: يكي از چالش‌هاي ما در اين حوزه اين است كه دولت خودش آماري از كارمندان شركتي خود ندارد و وقتي دولت نمي‌داند اين افراد چند نفر هستند، ديگر نمي‌داند قرار است چه ميزان بار مالي را متحمل شود.

مقالات ديگر:هزينه لمينت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۳:۲۷ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)