blogrostami blogrostami .

blogrostami

اهدا کنندگان خون در یزد رایگان غربالگری دیابت می‌شوند

خبرنگاران جوان:آقایی گفت: دارندگان کارت اهدای خون در استان یزد با حضور در مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت به صورت رایگان غربالگری دیابت می‌شوند.

آقایی گفت: دیابت شایع‌ترین بیماری غیرواگیر در استان یزد است و با توجه به توافق انجام شده بین سازمان انتقال خون یزد و مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت یزد، کلیه اهدا کنندگان دارای کارت اهدای خون در استان یزد می‌توانند با مراجعه به مرکز دیابت یزد از غربالگری رایگان دیابت توسط پرستار مشاور و در صورت لزوم مشاوره پایه تغذیه‌ای از سوی کارشناس تغذیه بهره‌مند شوند.

مقالات بیشتر:وکیل خانم در تهران

او می گوید: استان یزد رتبه اول تا سوم شیوع دیابت در کشور را دارد و در گام‌های بعدی، برنامه‌های آموزشی و مشاوره ای، پشتیبانی سلامت اهداکنندگان خون و غربالگری برای بیماری‌های غیر واگیر دیگر مانند فشار خون بالا، سرطان‌ها و چاقی نیز انجام می‌شود.

به گفته او سبک زندگی سالم علاوه بر حفظ سلامت جامعه می‌تواند آمار اهدا کنندگان خون را افزایش دهد و عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر یکی از علت‌های اصلی معافیت موقت یا دائم افراد برای اهدای خون است که آمار بالایی را به خود اختصاص می‌دهد و نشر فرهنگ سلامت و سبک زندگی سالم با تکیه بر چهار بعد سلامت معنوی، روانی، جسمی و اجتماعی می‌تواند اهدا کنندگان خون به ویژه جوانان را برای شرکت در این عمل خیر مندانه ترغیب کند.

سرپرست اداره کل انتقال خون یزد گفت: این برنامه‌ها علاوه بر تکریم و ارتقای سلامت اهدا کنندگان، می‌تواند دامنه افراد شرکت کننده در این فعالیت نوع دوستانه را بالا ببرد.

آقایی گفت: در ادامه این طرح با هماهنگی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد و نهاد‌های مرتبط، غربالگری سایر بیماری‌های غیر واگیر نیز برای اهداکنندگان خون در استان یزد انجام شود.

مقالات دیگر:ایمپلنت


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۷:۰۸ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)