blogrostami blogrostami .

blogrostami

لندن ايران را به «خونريزي و تخريب» در سراسر جهان متهم كرد

 

با تصويب قطعنامه عليه ايران در شوراي حكام، جيمز كلورلي وزير امور خارجه انگليس ادعاي جديدي درباره برنامه هسته اي ايران و مشاركت ايران در جنگ اوكراين مطرح كرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، پس از دور جديدي از تحريم‌هاي انگليس عليه مقامات ايراني و تشديد هجمه‌هاي مقامات انگليسي عليه جمهوري اسلامي، وزير خارجه بريتانيا ادعاهايي را عليه برنامه هسته‌اي ايران مطرح كرده است.

مقالات بيشتر:نكات حقوقي خريد خانه

در پي تصويب قطعنامه ضدايراني شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، كشورهاي غربي هجمه‌هاي بي‌اساس عليه جمهوري اسلامي ايران را تشديد كرده‌اند.

بنا بر گزارش وبگاه خبري-تحليلي بلومبرگ، «جيمز كلورلي» وزير امور خارجه انگليس كه از جمله كشورهايي بود كه پس از اتهام‌زني شوراي حكام، به همراه شركاي فرانسوي و آلماني و آمريكايي خود عليه جمهوري اسلامي بيانيه صادر كرد، مدعي شده كه تهديد برنامه هسته‌اي ايران، «پيشرفته‌تر از هر زماني شده است».

وي امروز (شنبه)، در جريان سخنراني در كنفرانس بين‌المللي امنيت در بحرين، جمهوري اسلامي ايران را به «خونريزي و تخريب» در سراسر جهان متهم كرد.

ادعاي لندن درباره مشاركت ايران در جنگ اوكراين

اين مقام انگليسي ادعاي بدون سند و مدرك غربي‌ها در خصوص مشاركت ايران در جنگ اوكراين از طريق ارائه پهپاد به روسيه را تكرار كرد و مدعي شد كه تسليحاتي را كه ايران در اختيار كشورهاي ديگر قرار مي‌دهد، امنيت غرب آسيا و فراتر از آن را در معرض خطر قرار مي‌دهد.

كلورلي در اين خصوص گفت: «تسليحات عرضه شده ايران كل منطقه را تهديد مي‌كند. امروز برنامه هسته‌اي ايران پيشرفته‌تر از هر زماني شده است و اين رژيم، به فروش پهپادهاي مسلح به روسيه كه غيرنظاميان را در اوكراين به قتل مي‌رساند، متوسل شده است».

مقام‌هاي غربي به ويژه آمريكا و اوكراين نيز پيش از اين چنين ادعاهايي را عليه ايران مطرح كرده‌اند كه جمهوري اسلامي آن‌ را بي‌اساس خوانده است.

وزير خارجه انگليس با حمايت از اغتشاشات درون ايران بر تعهد بريتانيا براي مقابله با ايران تأكيد كرد و گفت: «بريتانيا براي همكاري با دوستان خود براي مقابله با تهديد ايران، توقف قاچاق تسليحات متعارف و جلوگيري اين رژيم براي دستيابي به قابليت تسليحات هسته‌اي مصمم است».

كلورلي قصد دارد پس از اتمام كنفرانس بحرين به قطر سفر كند و در بازي افتتاحيه انگليس مقابل ايران در جام جهاني حضور داشته باشد.

ادعاهاي وزير خارجه بريتانيا در پي اقدامات ضدايراني اين كشور صورت مي‌گيرد به طوريكه پيش از اين اوايل هفته گذشته، انگليس دور جديدي از تحريم‌ها را عليه مقام‌هاي جمهوري اسلامي به بهانه حمايت از اغتشاشات در ايران وضع كرد.

از طرف ديگر، «كن مك كالوم» رئيس سازمان جاسوسي «ام آي 5» انگليس مدعي شد كه نيروهاي اطلاعاتي ايران، افرادي كه را بعنوان دشمنان نظام جمهوري اسلامي شناسايي كنند، در انگليس هدف قرار مي‌دهند.

شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي روز گذشته (پنجشنبه) با ۲۶ رأي موافق، ۲ رأي مخالف و ۵ رأي ممتنع قطعنامه ضدايراني پيشنهاد شده از سوي آمريكا و سه كشور اروپايي را به تصويب رساند.

قطعنامه مذكور از ايران مي‌خواهد فوراً با تحقيقات آژانس اتمي در خصوص ذرات اورانيوم يافت‌شده در سه مكان اعلام‌نشده در ايران همكاري كند.

ساعتي قبل از تصويب قطعنامه، ناصر كنعاني سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اقدام اين ۴ كشور غربي را محكوم كرده و آن را غيرقابل قبول و مردود خوانده بود. سخنگوي وزارت امور خارجه هشدار داد كه اگر قطعنامه ضد ايراني در آژانس تصويب شود، پاسخ ايران قاطع و موثر خواهد بود.

در پيش‌نويس اين قطعنامه از ايران خواسته شده به درخواست‌هاي آژانس درباره سه مكان ادعايي پاسخ ضروري و فوري بدهد. اين پيش‌نويس همچنين ايران را به عدم همكاري كافي در خصوص وجود ذرات اورانيوم در سه مكان اعلام نشده متهم كرده و عنوان مي‌كند كه ايران در راستاي اجراي وظايف قانوني خود و بدون تاخير بايستي اقداماتي را صورت دهد.

آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در سال‌هاي گذشته برخي از ادعاهاي مطرح‌شده از سوي رژيم صهيونيستي درباره برنامه هسته‌اي ايران را مورد توجه قرار داده و تكرار كرده است. تهران اين ادعاها را ساختگي دانسته و آنها را رد كرده است.

محمد اسلامي، رئيس سازمان انرژي اتمي ايران پيش از اين تصريح كرده تهران به سوالات مطرح‌شده از سوي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پاسخ دقيق داده اما آژانس مبناي گزارش‌هايش را اطلاعات دريافتي از دشمنان ايران قرار مي‌دهد.

مقالات ديگر:قيمت ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۸:۲۴ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

ايجاد امكان خريد متري مسكن در بورس

عصر ايران:اين صندوق در جذب سرمايه‌گذار خوب عمل مي‌كند، چرا كه هركس بخواهد وارد حوزه مسكن شود بايد پول درشتي داشته باشد اما با هر ميزان سرمايه‌اي مي‌توان در اين صندوق سرمايه‌گذاري كرد.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به راه‌اندازي بازار ثانويه صندوق املاك و مستغلات، از امكان فروش متري مسكن خبر داد.

به گزارش ايسنا، مجيد عشقي در مراسم رونمايي از نخستين صندوق سرمايه‌گذاري املاك و مستغلات، با بيان اينكه يكي ار سياست‌ها در سازمان بورس تشويق سهام‌داران به سمت سرمايه‌گذاري غيرمستقيم است، اظهار كرد: در اين راستا نخستين صندوق املاك و مستغلات راه‌اندازي شد.

وي با تاكيد بر اينكه حوزه مسكن در بازار سرمايه مغفول مانده است، گفت: علي‌رغم اينكه مسكن بازار بزرگي است و سرمايه‌گذاران بزرگي دارد، به طوري كه بيش از ۹۰ درصد سرمايه‌گذاران اين‌ حوزه بخش خصوصي هستند، در بازار سرمايه مغفول مانده بود كه به نظر مي‌رسد با راه‌اندازي صندوق املاك و مستغلات شروع متفاوتي در اين حوزه رخ دهد.

 مقالات بيشتر:وكيل براي تخليه مستاجر

رئيس سازمان بورس در ادامه در مورد مزاياي صندوق املاك و مستغلات توضيح داد: اين صندوق در جذب سرمايه‌گذار خوب عمل مي‌كند، چرا كه هركس بخواهد وارد حوزه مسكن شود بايد پول درشتي داشته باشد اما با هر ميزان سرمايه‌اي مي‌توان در اين صندوق سرمايه‌گذاري كرد.

به گفته عشقي مدل‌هاي مختلفي براي تامين مالي پروژه‌ها از طريق صندوق‌هاي مذكور قابل تعريف خواهد بود

وي با اشاره به آغاز معاملات ثانويه صندوق املاك و مستغلات از امروز عنوان كرد: اين صندوق‌ها براي بانك‌ها افزايش نقدشوندگي به همراه دارند.

رئيس سازمان بورس ادامه داد: بحث مولدسازي دارايي‌ها در دولت دنبال مي‌شود و اين صندوق ها باعث مي‌شود از دارايي‌هاي نزد بانك‌ها، بخش خصوصي و دولت بهتر استفاده كرد.

عشقي افزود: با راه‌اندازي صندوق املاك و مستغلات فروش متري مسكن نيز محقق مي‌شود. فردي كه سرمايه لازم براي خريد ملك ۸۰ متري ندارد مي‌تواند به مرور از اين طريق چند متر ملك خريداري كند و مبلغ اجاره بها را در قالب سود دريافت كند.

به گفته وي امكان تعريف شاخص املاك در آينده امكان‌پذير مي‌شود.

احتكار مصنوعي در بازار مسكن صورت گرفته است

در ادامه مراسم، شيرازي -  مديرعامل فرابورس - با تاكيد بر اينكه هدف بازار سرمايه مكانيزمي است كه معاملات به صورت شفاف صورت گيرد، اظهار كرد: آنچه نشانه پيشرفت بورس محسوب مي‌شود، اين است كه نهادها در بازار جايگزين افراد شوند. يكي از موضوعاتي كه باعث شد بازار با چالش مواجه شود هم حضور سرمايه‌گذاران به صورت عام بود.

وي ادامه داد: نهادها چالش‌ها را به صورت خودكار تعديل كرده و باعث افزايش نقدشوندگي مي‌شوند. همچنين نظارت‌پذيري صندوق‌ها بيشتر مي‌شود و انتقال سياست‌هاي پولي دولت به اقتصاد توسط نهادها مالي صورت مي‌گيرد.

 

مديرعامل فرابورس با تاكيد بر اينكه نهادهاي مختلف مملو از املاك مازاد هستند، عنوان كرد: اين موضوع در بازار دارايي ها مشكل ايجاد مي‌كند. زيرا احتكار مصنوعي صورت گرفته است كه بازار را از تعادل خارج مي‌كند و به افزايش ملك دامن مي‌زند.

شيرازي با بيان اينكه سرمايه‌گذاري در ملك مختص به قشر خاصي شده است، اظهار كرد: اين صندوق‌ها ابزاري شده است براي اينكه هر فرد هر اندازه‌اي كه مايل باشد در بازار ملك سرمايه‌گذاري كند.

مقالات ديگر:خدمات مجالس ختم تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۵۴:۱۵ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

تيراندازي افراد ناشناس به سمت كلانتري خاش/ يك مامور انتظامي زخمي شد

ايرنا:فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: ساعتي قبل سرنشينان يك دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ به سمت كلانتري ۱۱ شهرستان خاش اقدام به تيراندازي كردند.

مقالات بيشتر: پس گرفتن ملك توسط مرد پس از انتقال به زن

سردار احمد طاهري شامگاه چهارشنبه اظهارداشت: اين افراد ناشناس پس از اقدام به تيراندازي به سمت كلانتري با اقدام متقابل ماموران كلانتري رو به رو شدند و بلافاصله از محل گريختند.

وي بيان كرد:بر اثر اين تيراندازي، يكي از ماموران انتظامي كه در پشت كلانتري قرار داشت به طور سطحي زخمي شد.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان گفت: شناسايي سرنشينان اين خودرو در دستور كار پليس قرار گرفته است.

مقالات ديگر:بهترين مركز نوروفيدبك آرياشهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۷:۲۹ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)