blogrostami blogrostami .

blogrostami

دندان‌هايي كه از بي پولي كشيده مي شوند!

راه و شهرسازيدندان‌هايي كه از بي پولي كشيده مي شوند!

اقتصاد ايران: نماينده مجلس گفت: هزينه‌هاي مربوط به دندان ‌پزشكي بسيار بالاست و خدمات درماني بسيار گران‌قيمت است به همين علت افراد ترجيح مي‌دهند اگر دندان شان مشكل پيدا كرد، دندان را بكشند.

غلامرضا مرحبا سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينكه دسترسي مردم به خدمات دندا‌ن‌پزشك متناسب با جمعيت كشور نيست، گفت: هزينه‌هاي مربوط به دندان‌پزشكي بالاست. بايد نظام پزشكي از استانداردهايي كه در جهان وجود دارد پيروي كند و ميزان دسترسي مردم به خدمات بهداشتي و درماني در هر حوزه‌اي از جمله دندان‌پزشكي را مطابق با استاندارد‌هاي جهاني ارتقا دهد درحاليكه خيلي از استان‌هاي ما دسترسي به دندان‌پزشك ندارند.

مقالات ديگر:وكيل در پونك

وي با بيان اينكه در خيلي از شهرستان ها سرانه‌ دندان‌پزشك به اندازه‌ كافي وجود ندارد، افزود: در شهرهايي هم كه داراي دندان‌پزشك هستند، هزينه‌هاي مربوط به دندان ‌پزشكي بسيار بالاست و خدمات درماني بسيار گران‌قيمت است به همين علت افراد ترجيح مي‌دهند اگر دندان شان مشكل پيدا كرد، دندان را بكشند و خودشان را به دردسر‌هاي بعدي نيندازند.

مرحبا ادامه داد: با توجه به اينكه تكنولوژي و تجهيزات روز دنيا رو به پيشرفت است، ما در دنيا وضعيت خيلي خوبي قرار نداريم زيرا تكنيك‌ها و تجهيزاتي در دنيا وجود دارند كه ما از آنها بي‌بهره هستيم و اين موضوع خود را در مراجعات مردم به مراكز پزشكي نشان مي دهد.

وي با اشاره به كاهش ۲۵ درصدي ظرفيت پذيرش رشته دندان‌پزشكي از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۰ گفت: اگر با وجود عقب ماندن از استانداردهاي جهاني، با كاهش ظرفيت هم روبرو باشيم، غيرقابل قبول خواهد بود. متاسفانه مردم از نظر بهداشت دهان و دندان در شرايط مناسبي نيستند. براي بهبود اين شرايط بايد بهداشت كار دهان و دندان، پزشك متخصص  و پزشك عمومي دندان‌پزشك وجود داشته باشند تا مردم بتواند خدمات پزشكي با قيمت مناسبي دريافت كنند و افزايش ظرفيت براي تحقق دسترسي عادلانه به دندان‌پزشك امري ضروري است.

مرحبا درباره موضوع بيمه‌هاي خدمات دندان‌پزشكي گفت: اكثر خدمات دندان پزشكي زير پوشش بيمه قرار ندارند. درحاليكه بايد خدمات دندان‌پزشكي هم جزو بيمه‌هاي متداول كشور باشد و هر كس كه به درمان نياز پيدا كند، بتواند از پوشش بيمه‌اي برخوردار شود و از پس هزينه‌هاي گران بربيايد.

نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: پزشكان در قبال هزينه‌هاي بالا مقصر نيستد زيرا مواد ترميمي و تجهيزات قيمت بالايي دارند و بايد براي درمان از آنها استفاده شود. هزينه اين مواد و تجهيزات بر عهده بيماران است، اما اگر پوشش بيمه‌اي و پروتكل‌هاي آن مناسب باشد و اين هزينه‌ها را پوشش بدهد، مردم راحت‌تر مي‌توانند از اين خدمات استفاده كنند.

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به نياز شديد به خدمات دندان‌پزشكي با توجه به روبه‌رو شدن جامعه ايراني با ميانسالي و سالمندي، در شرايطي كه ظرفيت پذيرش پزشكي كاهش پيدا كرده است، گفت: قرار گرفتن در شرايط ميانسالي در استفاده بيشتر از خدمات پزشكي موثرتر است به خصوص در سنين بالاي 40 و 50 سال، خدمات در همه‌ حوزه‌هاي بهداشتي درمان از جمله دندان‌پزشكي ضروري‌تر مي‌شود اما در حوزه‌ بهداشت دهان و دندان ظرفيت فعلي پاسخگوي نيازهاي فعلي كشور نيست.

 

مرحبا درباره احتمال كاهش ظرفيت پذيرش در رشته دندانپزشكي به دليل تعارض منافع، گفت: بعضي پزشكان تصور مي كنند اگر متخصص زياد شود بازار فعاليت شان كساد مي شود و مراجعه كنندگان آنها كم مي‌شود، درحاليكه اصلا دليل قابل قبولي نيست.

وي درباره افزايش ظرفيت پذيرش رشته دندان‌پزشكي  بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و عدم اجراي اين مصوبه توسط وزارت بهداشت گفت: اگر شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزايش ظرفيت پذيرش دندان‌پزشكي  را مصوب كرده باشد، خودش بايد از ابزارهاي نظارتي خود استفاده كند و قانون را اجرا نمايد، اما اگر قرار باشد شورا مصوبه‌اي را تصويب بكند و دستگاه‌ها اين قوانين را اجرا نكنند، هرج و مرج ايجاد مي شود. البته دستگاه هاي ديگر مانند دولت و مجلس مي‌توانند در اين مورد وارد شوند تا به شرايط مطلوب دست پيدا كنيم.

مقالات بيشتر:وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۵۶:۲۹ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

رئيس سازمان سنجش بايد پاسخگوي حواشي كنكور ۱۴۰۱ باشد

خبرگذاري صدا و سيما:سخنگوي كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس با اشاره به نشست عصر فرداي اين كميسيون در حضور رئيس سازمان سنجش، گفت: مجلس و كميسيون آموزش در كنار دانش آموزان است و رئيس سازمان سنجش بايد پاسخگوي حواشي كنكور ۱۴۰۱ باشد.

مقالات بيشتر:وكيل قتل غرب تهران

رئيس سازمان سنجش بايد پاسخگوي حواشي كنكور ۱۴۰۱ باشدبه گزارش خبرگزاري صدا وسيما به نقل از خانه ملت رضا حاجي پور با اشاره به وجود برخي نارضايتي‌ها نسبت به نحوه برگزاري كنكور سال ۱۴۰۱، عنوان كرد: مجلس به ويژه كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري پيگير نحوه برگزاري آزمون خواهد بود و دانش آموزان از اين بابت نگراني نداشته باشند.

نماينده مردم آمل در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اجازه نخواهيم حقي از كسي در راستاي برگزاري كنكور ضايع شود، افزود: ارائه گزارش رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص اقدامات انجام شده آن سازمان در برگزاري كنكور سال ۱۴۰۱ در برنامه كميسيون آموزش قرار دارد و رئيس سازمان سنجش بايد در خصوص برخي اعتراضات دانش آموزان در خصوص كنكور پاسخگو باشد.

وي تصريح كرد: مجلس و كميسيون آموزش در كنار دانش آموزان است و پيگير تمامي تخلفات احتمالي رخ داده در برگزاري كنكور ۱۴۰۱ خواهيم بود.

سخنگوي كميسيون آموزش، تحقيقات و فناوري مجلس با تأكيد بر اينكه صحت آزمون و درستي آن براي همگان از اهميت بالايي برخوردار است، اضافه كرد: بروز برخي نارسايي از جمله قطعي اينترنت و انتشار تصويري از دفترچه آزمون در فضاي مجازي و يا استفاده از وسيله‌هاي غيرمجاز در حين آزمون به هيچ عنوان قابل قبول نيست و اين موضوعات پيگيري خواهد شد.

مقاالت ديگر:باغ تالار جاجرود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۶:۴۸ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

دستور رئيس‌جمهور براي پرداخت تسهيلات ويژه ازدواج به دهه شصتي‌ها

معاون امور زنان و خانواده رئيس جمهوري با اشاره به مشكلات ازدواج جوانان دهه شصتي، از دستور رئيس جمهوري به منظور درنظرگرفتن تسهيلات ويژه‌اي علاوه بر وام ازدواج همگاني، براي زوجين دهه شصتي خبر داد.

به گزارش اعتدال، انسيه خزعلي در صفحه توييتر خود با اشاره به هفته ملي ازدواج، نوشت:" به مناسبت هفته ازدواج، ‏مشكلات جوانان دهه شصتي را در هيئت دولت مطرح نمودم و رياست محترم جمهور دستور دادند كه تسهيلات ويژه براي زوجين دهه شصتي، علاوه بر وام ازدواج همگاني، در نظر گرفته شود.

مقالات بيشتر:وكيل ملكي غرب تهران

در نيمه دوم سال۱۴۰۰ اين وام با همكاري معاونت روستايي، تنها خاص روستائيان بود."

به گزارش اعتدال، مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱، براي هر يك از زوجين ۱۲۰ ميليون تومان و براي دختران كمتر از ۲۳ سال و پسران كمتر از ۲۵ سال ۱۵۰ ميليون تومان تعيين شده است.

پيش از اين، به مناسبت هفته روستا و عشاير مقرر شده بود به تمام زوج‌هاي دهه شصتي روستايي و عشايري كه از آغاز هفته روستا و عشاير سال گذشته (از ۱۵ مهر ۱۴۰۰) تا پايان سال ۱۴۰۰ ازدواج كنند؛ جمعا ۱۰۰ ميليون تومان (هر كدام ۵۰ ميليون تومان) تسهيلات تعلق گيرد.

مقالات ديگر:باغ تالار شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۷:۳۷ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)

چه كساني بايد دز يادآور واكسن كرونا بزنند؟/ معوقات كادر درمان پيگيري مي‌شود

به گفته سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا در جلسه امروز اين ستاد بر تزريق يك نوبت واكسن يادآور سال ۱۴۰۱ در كليه گروه هاي سني بالاتر از ۱۲ سال كه ۶ ماه از آخرين نوبت تزريق واكسن‌شان گذشته است، تاكيد شده است.

به گزارش روند بازار، سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا، پيگيري پرداخت مطالبات و معوقات پزشكان، پرستاران و بيمارستان‌ها را از سوي وزارت بهداشت، دفتر رياست جمهوري و سازمان برنامه و بودجه، به‌عنوان يكي از مصوبات جلسه امروز اين ستاد اعلام كرد.

مقالات بيشتر:وكيل چك برگشتي غرب تهران

ايسنا گزارش داد، عباس شيراوژن درباره مصوبات جلسه امروز ستاد ملي مقابله با كرونا در صفحه توئيتر خود نوشت:

«نكات مهم و مصوبات جلسه امروز ستاد ملي كرونا ۱۴۰۱/۴/۴:

۱- تقدير ويژه و تشكر صميمانه از پزشكان و پرستاران عزيز كشورمان؛ ما مديون زحمات پرستاران و پزشكان هستيم.

۲- يك جلوه مهم اين قدرداني، پرداخت مطالبات و معوقات پرستاران، پزشكان و بيمارستان‌هاست. وزارت بهداشت، دفتر رياست جمهوري و سازمان برنامه و بودجه پيگيري كنند.

۳- توصيه موكد به استفاده از ماسك و رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي در اماكن مسقف شلوغ، پرتردد و پر ازدحام، وسايل نقليه عمومي و بيمارستان‌ها. در شهرهاي زرد و آبي (فعلا همه شهرهاي كشور)، در ساير اماكن (بخصوص فضاهاي باز) الزامي به استفاده از ماسك وجود ندارد.

۴- توصيه اكيد بر تزريق يك نوبت واكسن يادآور سال ۱۴۰۱ در كليه گروه هاي سني بالاتر از ۱۲ سال كه ۶ ماه از آخرين نوبت تزريق واكسن‌شان گذشته است. مانند واكسن‌هاي آنفلوآنزاي هر ساله و اينكه تا اواسط تابستان جاري هم تزريق شود. در اين صورت سطح ايمني جامعه در آستانه سال تحصيلي، سفر اربعين و آغاز فصل پاييز به سطح خوبي مي‌رسد.»

مقالات ديگر:توليد كننده قطعات گيربكس پرده زبرا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۰۹:۰۹ توسط:blogrostami موضوع: نظرات (0)